Download this Blogger Template by Clicking Here!

Ad 468 X 60

vineri, 5 august 2011

Widgets

Poze din pelerinajul in Transilvania din 8-9 august 2009

Un pelerinaj de neuitat! Cu totii am simtit acest lucru! Folosul duhovnicesc a fost la el acasa.
Am plecat din Bucuresti dis-de-dimineata cum altadata femeile mironosite la mormantul Mantuitorului.
Ora 5.30 dimineata am plecat la drum cu un autocar modern de 4 * de 33 locuri.
Primul popas l-am facut la Dedulesti - Dealul Mare unde fiecare a servit fie o gustare calda, fie o cafea sau un suc si pachetul cu mancare de acasa.
Al doua oprire am facut-o la M-rea Cozia, ctitoria lui Mircea cel Batran. A fost ca o surpriza intrucat nu era trecuta in program. Totusi era pacat sa trecem pe langa ea si sa nu oprim. Aici... puhoi de oameni... Turisti sau pelerini???


Alba Iulia
Aici am stat 4 ore. Am avut ce vizita.

Catedrala Ortodoxa Reintregirea Neamului



Langa Catedrala se putea zari alta catedrala, catolica insa.
Pana la Catedrala Catolica, am facut insa cunostinta cu soldatul medieval de mai jos:

Catedrala Catolica adaposteste mormantul domnitorului Transilvaniei, Iancu de Hunedoara. Maghiarii au avut grija sa ii aduca omagiu. Romanii nu. A se observa coroanele cu tricolor unguresc de pe mormantul domnitorului.
Altarul
Orga de dimensiuni colosale. Pentru cei care nu stiu, catolicii folosesc in cult orga ca si lutheranii.
Se mai pot observa banci pe care poti sa stai hopa. La catolici nu se ingenuncheaza in timpul cultului ca la noi la ortodocsi. Ce? O fi neoie de atata smerenie sa mai si ingenunchezi??? Las ca stau jos. E mai boiereste! Ca doar sunt boier!
Pogorarea Sf. Duh. O sculptura in piatra foarte interesanta. Maica Domnului se afla in mijlocului ucenicilor. Sf. Scriptura nu pomeneste de prezenta maicii Domnului la Pogorarea Sf. Duh. In fine...

In partea stanga, Muzeul de istorie iar in partea dreapta, Sala Unirii
Cetatea veche a Albei Iulia
o veche asezare romana, pe ruinele careia s-a recladit in perioada medievala si in zilele noastre s-a renovat. Puteti observa in imagini o hangita in ros si alb pe post de ghid.

3 tunuri si un pod
ruine romane
Tunelul de acces catre platforma artileriei. Aceste tuneluri permiteau manevre surprinzatoare ale asediatilor: atacuri, retrageri, invaluiri. Necunoscator al tunelurilor, orice inamic ramanea surprins de aparitia sau disparitia brusca a trupelor asediate.
Bum
No...
La fantana arteziana din centru
La o pizza
AIUD
Ne-a ghidat o maica. Cam timida... Am avut insa grija ca oamenii sau fie bine informati despre ce s-a petrecut la Aiud. Am ramas surprinsi deoarece multa lume din orasul Aiud nu stia de manastirea aceasta si nici de "Rapa Robilor". Ii auzeai: Nu exista!!!


M-rea Ramet
Biserica veche
Biserica Noua si cheile Rametului care se vad foarte frumos de la manastire


Autocarul nostru si d-l Marian un sofer de nota 10 cu plus
M-rea Cotmeana
Judecata de Apoi in 3 poze




SHARE THIS POST   

  • Facebook
  • Twitter
  • Myspace
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Stumnleupon
  • Delicious
  • Digg
  • Technorati
Author: Mohammad
Mohammad is the founder of STC Network which offers Web Services and Online Business Solutions to clients around the globe. Read More →

0 comentarii: